X
چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۳ ۴۲۴
چچ

منشور اخلاقی و خط مشی سازمان

منشور اخلاقی و خط‌مشی سازمان

الف : منشور اخلاقی کارکنان و مدیران سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمانشاه


ما کارکنان سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان کرمانشاه با استعانت از خداوند متعال و با الهام از تعالیم اسلام و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با یکدیگر (در تدوین منشور اخلاقی) هم‌پیمان شده و اصل رضایت خدا ، خدمات‌رسانی به مردم ، تکریم مراجعان و بهبود کیفیت خدمات را در راستای رعایت اصول و مبانی ذیل،مهم‌ترین وظایف خود می‌شماریم و آن را همچون آیینه‌ای فراروی خود قرار می‌دهیم:
خدامحوری:
1-ناظر دانستن خدای متعال بر اعمال و کردار خویش در همه حالات.
نظم و انضباط اداری:
2-حضور به‌موقع در محل کار و رعایت وقت‌شناسی و انضباط کاری در ارتباط با ارباب‌رجوع و همکاران.
3-آراستگی ،خوش‌رویی و متانت در برخورد با همکاران و مراجعین.
سلامت اداری:
4-پرهیز از اسراف و رعایت صرفه و صلاح در امور بیت‌المال.
5-خودداری از پذیرش هرگونه مظاهر فساد اداری مانند توصیه ،رشوه و غیره.
6-رازداری و حفظ اسرار نظام و امانت‌داری در ارائه خدمات.
ترویج فرهنگ اسلامی:
7-تلاش در ایفای ارزش‌های انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و خودباوری فرهنگی و دینی.
8-رعایت ارزش‌های دینی و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه در ارتباطات و تعاملات فردی و سازمانی با محوریت سه اصل تقوا،صداقت و فروتنی.
9-التزام عملی به فرایض دینی به‌ویژه شرکت در نماز جماعت.
خدمات‌رسانی:
10-اعتقاد به رضایت‌مندی ارباب‌رجوع به‌عنوان مهم‌ترین ارزش سازمانی.
11-رعایت عدالت ،انصاف و عدم تبعیض در ارائه خدمات به مردم.
12-توجه به خواسته‌های ارباب‌رجوع ، دقت ،تلاش توأم با سعه‌صدر و بردباری در ارایه خدمات مطلوب به آن‌ها در چارچوب قوانین و مقررات.
13-شفاف‌سازی فرآیندهای مورد عمل و در دسترس قرار دادن آمار و اطلاعات به‌روز موردنیاز مراجعان به‌منظور جلوگیری از سرگردانی آنان.
قانون مداری:
14-انجام وظایف به‌طور صحیح ،مؤثر و کارآمد با استفاده از توان فنی،تخصصی و حرفه‌ای همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی.
15-کمک در حذف و کاهش مقررات و ضوابط دست و پاگیر و غیرضروری اداری در حمایت از شهروندان ،بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی.
16-ارائه هرگونه اصلاحات لازم در مقررات و ضوابط و قوانین در جهت بهبود فرآیندها و تسهیل امور.
کارگروهی:
17-تلاش در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری،کار جمعی،انتقال تجارب و جانشین پروری و ارتقای فضای گفتگو،همکاری،انتقادپذیری و پاسخگویی به ذینفعان به‌ویژه بخش خصوصی.
18-یکدلی و همکاری در توسعه فرهنگ نظام مشارکتی و ایجاد محیط و فضای مناسب در محل کار برای ابراز آزادانه نظرات خدمت گیرندگان در قالب پیشنهاد.
19-ارایه انتقادات و پیشنهادات سازنده به مدیران و همکاران در بهبود روند انجام وظایف و ارایه خدمت به ارباب‌رجوع.
دانش مداری و نوآوری:
20-افزایش دانش و مهارت‌های شغلی در جهت بهبود مستمر امور و ارتقای بهره‌وری.
21-بهره‌گیری از فناوری‌های نو و توسعه دولت الکترونیکی به‌منظور ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها و ارائه خدمات.
گروه نوسازی و تحول اداری

ب: خط‌مشی سازمان:

سازمان صنعت ، معدن و تجارت کرمانشاه ، خود را متعهد می‌داند که خدمات مرتبط با صدور انواع مجوزها و پروانه‌های صنعتی و معدنی را با بهترین کیفیت ، طبق استانداردهای مربوطه و در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها و محدوده‌های تعیین‌شده وزارت صنعت ،معدن و تجارت با نهایت توجه به نظرات و رضایت مشتریان ارائه نماید

در این خصوص ریاست سازمان موارد زیر را در سیستم مدیریت کیفیت استاندارد مدنظر قرار داده و خود و سایر کارکنان سازمان را موظف به رعایت آن‌ها می‌داند :

1-ایجاد شرایط مناسب برای اطمینان از حصول اهداف کیفی از راه انتشار آگاهی‌های لازم به پرسنل و بررسی بهبود مستمر نظام مدیریت کیفیت

2-تلاش در جهت اقدامات پیشگیرانه بجای انجام اقدامات اصلاحی و شناسایی و حذف علل بروز مشکلات و بهبود مستمر فرایندها

3-توجه به اهمیت آموزش در حفظ و بهبود کیفیت نهایی خدمات ارائه‌شده و استفاده از پرسنل متخصص و به‌روز نگه‌داشتن تخصص و دانش فنی پرسنل

این خط‌مشی در راستای دستیابی به بهبود مستمر اثربخش فعالیت‌های سازمان در حین بازنگری ادواری به نظرات مشتریان و ذینفعان خود در جهت ارتقاء رضایتمندی آنان توجه می‌نماید

آدرس کوتاه شده:
پربازدیدترین مطالب درباره سازمان
No Cache
Generate time: 1.6792480150859
Query time: 0.8834015528361